צור קשר
:נושא
:טיפול
:שם
:אימייל
:טלפון
:עיר
:גיל
קראתי ואני מאשר/ת תקנון האתר

מערכת ביוטיק

|

02/11/2011

|

04:29

seperator

למרות שאחוז הסיכוי ללקות באיזו שהיא תופעת לוואי או סיכון עקב ניתוח להסרת משקפיים בלייזר הוא מינימלי (בערך 5 מתוך 100 מנותחים יסבלו מהתופעות), עדיין יש מקום לעצות ולטיפים איך למנוע את הסיבוכים הללו. ההצלחה העיקרית של הניתוח תלויה בדרך כלל במיומנותו של הרופא ובמכשור המתקדם, אולם ישנם יותר מדי מכונים להסרת משקפיים בלייזר, וקשה להבחין מה יותר טוב או מה פחות טוב מהשני. הטיפ הראשון יהיה אם כן, בדיקה יסודית של מי הרופא המנתח, והאם יש לגבי העבודה שלו תגובות כל שהן.

זיהום הקרנית
אף אחד לא רוצה להתדרדר למצב שבו חלים זיהומים כתוצאה מניתוח, אולם מדובר על רקמה כה עדינה ומורכבת, שזיהו בה עלול להוריד את איכות הראייה ואף לאבד לחלוטין את הראייה. הסיכוי ללקות בזיהום הוא אחד ל - 100,000 מטופלים. יש לכך טיפול תרופתי שכולל אנטיביוטיקה, ויש גם ניתוחים פלסטיים כמו ניתוח להשתלת קרנית.

ליקויים נוספים
בין הליקויים הנוספים שיש סיכון לקבל, נמנים איבוד יציבות של הקרנית - מצריך לעשות ניתוח שבו משתילים קרנית, פגיעה ברשתית כתוצאה משימוש בלתי מיומן במכשירי הניתוח, רגישות לאבק, עשן ושאר חלקיקים, וגם ראייה לקויה בלילה.

מה עושים לאחר שנגרם ליקוי בעקבות ניתוח שכזה?
ישנו נוהל סיכונים לטיפול לקוי להסרת משקפיים, כלומר - על המטופל לחתום על אותו נוהל ש כי הוא מודע לסיכונים ולהשלכות שיש לאותו הניתוח, והוא בוחר מרצונו לעשות אותו. על פי חוק זכויות חולה מ - 1996, חלה על הרופא המנתח החובה להסביר למטופל מראש מהם הסיכונים ותופעות הלוואי שמתלווים לאותו סוג של ניתוח. ההסבר לכך נערך בפגישה המקדימה לניתוח על מנת שהמטופל יהיה יכול להחליט ולחשוב לגבי עשיית הניתוח.

makecomment

לקבלת פרטים בתחום טיפולי העיניים השאר פרטיך ואנו ניצור עימך קשר

קראתי ואני מאשר/ת תקנון האתר

כתבות נוספות

תגובות הגולשים

הוסף הערה
 

שם:

*

דוא"ל (לא יוצג באתר):

נושא התגובה:

*

תוכן התגובה:

 
בטל