צור קשר
:נושא
:טיפול
:שם
:אימייל
:טלפון
:עיר
:גיל
קראתי ואני מאשר/ת תקנון האתר

מערכת ביוטיק

|

06/11/2011

|

09:42

seperator

לרבים מאיתנו יש צלקות בעור על פני הגוף במקומות שונים. הצלקות הם תוצאה של פגיעה בעור כתוצאה מפצעים או טראומות. הצלקת היא תגובה טבעית של הגוף לאותן טראומות. הצלקות יכולות להגיע במגוון צבעים וצורות ובמרקם שונה. הצלקת מורכבת ברובה מחלבון הקולגן שהוא החלבון אשר מרפא את הרקמות הפצועות ומחזיר אותן למצבן המקורי.

 

כאשר הפצע הוא שטחי כמו שריטה או שפשוף על העור, לרוב לא נשארות צלקות מפני שפעולת ההחלמה על פני העור היא מהירה. כאשר הפצע עמוק או גדול יותר ישנו סיכוי גדול יותר להיווצרות צלקות.

 

כיצד ניתן להסיר צלקות?

עם ההתפתחות הטכנולוגית בתחום הרפואה האסתטית נפתחו אפשרויות וטכניקות חדשות הפותרות את בעיית הצלקות, ומעניקות לעור מראה חלק ומתוח יותר. כיום תהליך הסרת הצלקות הוא הליך מהיר ופשוט שאינו דורש התערבות כירורגית כלשהי. הטכניקות הנפוצות כוללות הזרקה של חומרי מיליו לצלקת לשם החלקתה. אחד החומרים הנפוצים ביותר בשימוש הוא הסיליקון. מדובר בחומר שאינו נספג בגוף, ולכן התוצאה היא קבועה. אפשרות נוספת היא שימוש בפילינג. פילינג הוא תהליך של קילוף העור הישן והפגום ועידוד של צמיחה מחודשת של שכבת עור חדשה. טכניקה נוספת להסרת צלקות היא השימוש בלייזר הצורב את העור ומעודד את צמיחתו מחדש. 

 

כיצד ניתן למנוע צלקות?

אחת הדרכים הטובות ביותר למניעת צלקות היא שמירה על הגוף והימנעות מפציעות חמורות מיותרות. אולם במידה וכבר נפגענו באופן די חמור וישנו חשש והתפתחות צלקת באזור הפציעה ניתן לשמור על מספר כללים על מנת לצמצם את היקף וחומרת הצלקת ולצמצמם משמעותית את הסיכוי להיווצרותה. חשוב לא לחשוף את העור לקרני השמש מפני שהחשיפה מעכבת את הריפוי וגורמת לשינויים בצבע העור. באותה מידה רצוי להימנע משימוש במי חמצן או ויטמין E להם אפקט דומה. שמירה כל הכללים מגדילה את סיכויי ההחלמה באופן משמעותי.

makecomment

לקבלת פרטים בתחום האסתטיקה הרפואית השאר פרטיך ואנו ניצור עימך קשר

קראתי ואני מאשר/ת תקנון האתר

כתבות נוספות

תגובות הגולשים

הוסף הערה
 

שם:

*

דוא"ל (לא יוצג באתר):

נושא התגובה:

*

תוכן התגובה:

 
בטל