צור קשר
:נושא
:טיפול
:שם
:אימייל
:טלפון
:עיר
:גיל
קראתי ואני מאשר/ת תקנון האתר

מערכת ביוטיק

|

13/07/2020

|

17:40

seperator

ניתוח אף הוא כבר מזמן לא טאבו, והסטיגמה שסובבת את מי שבחרו לבצע אותו כבר לא חזקה כפי שהיתה לפני עשרים ואפילו עשר שנים. ישנן סיבות שונות לבצע את הניתוח, חלקן אסתטיות בלבד וחלקן בריאותיות ותפקודיות. אז מי צריך לעבור את הניתוח ומדוע? איך הניתוח מתבצע? המשיכו לקרוא ותגלו את כל התשובות.

 

סיבות רפואיות לביצוע ניתוח אף

 

רוב האנשים שומעים על ניתוח מחיצת אף ומניחים שמדובר בטיפול קוסמטי ואסתטי בלבד, כלומר שמטרתו לשנות את תדמיתו של האדם בעיני עצמו ואין לה השפעה על מצבו הגופני. בעוד שאין לזלזל בצרכים האסתטיים והפסיכולוגיים של המטופלים, פעמים רבות הצורך לבצע את הניתוח הוא רפואי ותפקודי. בעיות בסינוסים ובמערות האף יכולות לגרום למגוון רחב של בעיות רפואיות, החל מאי-נוחות כללית ועד נזק מצטבר לרקמות הגוף בשל רמת חמצן נמוכה כרונית. ניתוח מחיצת אף יכול לטפל בבעיות כגון:

 

  • קושי לנשום.
  • זיהומים חוזרים ונשנים בסינוסים.
  • אי-נוחות נשימתית ("אף סתום").
  • עיוות מבנה האף בשל חבלה.

 

סיבות אסתטיות לביצוע ניתוח אף

 

כפי שצויין מעלה, אין לזלזל במניעים "קוסמטיים בלבד" לביצוע ניתוח מחיצת אף. מחקרים מראים כי הפרעה בדימוי הגוף (דיסמורפיה) יכולה להשפיע בצורה ניכרת על מצבו הנפשי והחברתי של הסובל ממנה. תפקידו של הרופא המנתח לנהל איתכם שיחה כשתגיעו לפגישת היכרות איתו, ולהבין האם הקושי הפסיכולוגי שלכם אכן נעוץ בצורת האף בלבד, או שחוסר שביעות הרצון שלכם נובע מבעיה עמוקה יותר שלא תיפתר בעזרת ניתוח קוסמטי.

 

איך עובד הניתוח?

 

החלל הפנימי של האף שלנו נקרא מערת האף, והוא מחולק לשניים על ידי מחיצה (ספטום) עשויה משילוב של סחוס גמיש ועצם. בהיותה המרכז של האף, המחיצה הזו משפיעה על צורתו החיצונית וגם על המעבר החופשי של אוויר פנימה והחוצה. בעיות נשימתיות עולות בדרך כלל כאשר צורת המחיצה הזו נפגעת, או כאשר היא נוטה יותר מדי לצד אחד. מטרת הניתוח, אם כן, תהיה לתקן את צורת הספטום ו/או ליישר אותו כלפי המרכז.

 

הניתוח מתבצע לרוב תחת הרדמה מקומית בלבד, ואורך 1-1.5 שעות. הרופא מפריד זמנית בין העור לבין העצם והסחוס, ואז מסיר או משייף מבנים בולטים שמפריעים לצורתו או למעבר האוויר. הניתוח יכול להיערך בשיטה הסגורה, שבמהלכה הרופא מבצע חתכים אך ורק בעור שבתוך חלל האף, כך שלא נראות שום צלקות מבחוץ. לעתים יש לנקוט בשיטה הפתוחה, שכוללת ביצוע חתך חיצוני קטן בין הנחיריים. 

 

התאוששות אחרי ניתוח מחיצת אף

 

ניתוח אף נחשב קל יחסית, אבל אין לזלזל בהתאוששות ממנו. מיד אחרי הניתוח, ייחבש האף בסד גבס או בתחבושות לחץ. צפו להרגיש לחץ ואי נוחות בימים הראשונים, ולהמשיך להיזהר במשך השבועיים הבאים מהרכבת משקפיים, קינוח האף, וחשיפה לשמש.

makecomment

לקבלת פרטים בתחום האסתטיקה הרפואית השאר פרטיך ואנו ניצור עימך קשר

קראתי ואני מאשר/ת תקנון האתר

כתבות נוספות

תגובות הגולשים

הוסף הערה
 

שם:

*

דוא"ל (לא יוצג באתר):

נושא התגובה:

*

תוכן התגובה:

 
בטל