צור קשר
:נושא
:טיפול
:שם
:אימייל
:טלפון
:עיר
:גיל
קראתי ואני מאשר/ת תקנון האתר

מערכת ביוטיק

|

14/07/2013

|

15:51

seperator

לשיניים ישנו תפקיד פונקציונאלי חשוב לאדם כמו לכל חיה טורפת או צרכנית מזון הזקוק לעיבוד גס מסוג לעיסה, אולם יש להן גם תפקיד חשוב בתחום האסתטיקה. לשיניים ישנו תפקיד בתחום השגת פרטנרים לחיי זוגיות – חשיפת השיניים יכולה לספר רבות אודות אותו אדם, המטפח ושומר על ההיגיינה בסביבת הפה או לפחות אודות הגנטיקה שלו. ישנו מסר תת תודעתי בחשיפת שיניים צחורות אל מול משחירות – אולם רצוי להכיר את הסיבות השונות להשחרת השיניים לפני הפניה לרופא השיניים המטפל.


מבנה השן

שן האדם מורכבת שכבות שונות. פנים השן הוא המוך – יש בו כלי דם ועצבים. השכבה שמקיפה את המוך נקראת דנטין, שכבה קשיחה שמגנה עליו וצבעה הוא  המתכהה עם התקדמות הזמן. שכבת האמייל החיצונית היא שכבה שקופה, שנקראת לפיכך גם זגוגית. הצבע שלה ישתנה בהתאם לשינוי הדנטין. 

שיניים בריאות ויפות לכולם

שיניים בריאות ויפות לכולם


סיבות להתכהות השן

מלבד הגיל, צבע השן מתכהה משום גורמים שונים כמו מחלות שפוגעות באמאייל או בדנטין, שימוש בטטראציקלין (אנטיביוטיקה) בזמן התפתחות השן, אכילה או שתייה של מזונות שיש בהם חומרים מכתימים – אלו יכולים להיות תה, קפה, יין, עלי גת ואחרים, עישון אינטנסיבי של כל מוצרי הניקוטין וגם מיתת המוך בשן. המוך מכיל את כלי הדם והעצבים ויכול להיות שאינו מוזן משום ששורש השן הוצא או נפגע. מכאן, ששן שעברה טיפול שורש לרוב תאותר גם על פי צבע החניכיים שברבת השן, שהופכים כהים גם הם. 


איך מלבינים אותן?

הלבנת שיניים שהן שחורות נחלק לטיפול בשיניים שעברו טראומה – טיפול שורש, פציעה או סיבה אחרת שבגינה העצבים וכלי הדם נפגעו, ולמצב שבו השיניים עדיין חיות ועדיין לא נפגעו. כיוון שהלבנת שיניים היא פנימית, היא תבוצע בהרדמה אצל רופא השיניים. החומר יוחלף בכל יומיים לערך. 

 

makecomment

לקבלת פרטים בתחום טיפולי השיניים השאר פרטיך ואנו ניצור עימך קשר

קראתי ואני מאשר/ת תקנון האתר

כתבות נוספות

תגובות הגולשים

הוסף הערה
 

שם:

*

דוא"ל (לא יוצג באתר):

נושא התגובה:

*

תוכן התגובה:

 
בטל