צור קשר
:נושא
:טיפול
:שם
:אימייל
:טלפון
:עיר
:גיל
קראתי ואני מאשר/ת תקנון האתר
רבים מניחים שגשר לשיניים זה לילדים, אך אף פעם לא מאוחר מדי ליישור שיניים. רכזנו את כל המידע הרלוונטי על שימוש בגשר עבור מבוגרים.

מערכת ביוטיק

|

12/06/2013

|

16:08

seperator

יישור שיניים בדרך כלל ממליצים לילדים, אך אין סיבה רפואית שמונעת ממבוגרים לתקן את שיניים עקומות ולזכות ב"חיוך מיליון הדולר".  שיניים לעיתים זזות עקב מחלות בחניכיים או כתוצאה מפעילות לעיסה ודיבור, חריקת שיניים בשינה ועוד. כתוצאה גם בגיל מבוגר אנשים מרגישים צורך ביישור שיניים כדי לשפר את המראה האסתטי, אך גם כדי למנוע התפתחות של מחלות חניכיים ולאפשר פעילות תקינה של לעיסת המזון.

ניתן לעדן את מראה הגשר ולבחור בקשתיות ללא צבע.

ניתן לעדן את מראה הגשר ולבחור בקשתיות ללא צבע.


יישור שיניים – למה כדאי?
הגורם הבולט ביותר הוא צורך בטיפול אסתטי, אך רבים פונים ליישור שיניים עקב סגירה לא תקינה של השיניים, מה שגורם לבעיות בפעולת הלעיסה ועיבוד המזון בעת האכילה. כמו כן, אם השיניים עקומות ולא נסגרות נכון, זה עלול לגרום מצב של שחיקה ויתפתחו דלקות בחניכיים.

איך בודקים איזה טיפול מתאים?
לפני בחירת טיפול יש לבצע בדיקות, אבחון של רופא השיניים וצילומי רנטגן, כדי שהרופא יוכל להחליט על הטיפול המומלץ. כיום קיימות מספר שיטות ליישור שיניים – שימוש בטבעות מתכת או פלסטיק, הצמדת טבעות בצד האחורי של השיניים, שימוש בחוטי מתכת. בנוסף, מי שחושש מההיבט האסתטי, ניתן לבחור גם בקשתיות אינביזאליין (גשר שקוף).
כיום ניתן להשתמש ליישור השיניים בטבעות ממתכת או פלסטיק.

כיום ניתן להשתמש ליישור השיניים בטבעות ממתכת או פלסטיק.


מה כרוך בטיפול?
כדי לקבל את צורת השיניים לפני הטיפול, המטופל מתבקש לנשוך סד עד להתייבשות ולאחר מכן משתמשים בסד כתבנית להכנת אמצעי היישור. לאחר מכן מדי חודש הרופא נותן שתי קשתיות ובכל אחת משתמשים שבועיים.

איך שומרים על היגיינה?
מומלץ לשמור על ניקיון השיניים ומדי חצי שנה לפנות לשיננית. כמו כן, חשוב לצחצח שיניים בקביעות, להשתמש בחוט דנטלי ולהזהר בצריכה של יותר מדי סוכרים. מה הסיבה? במידה ונשארים בין השיניים שאריות אוכל, זה עלול לפגוע בטיפול והזיק לשיניים ולחניכיים.

האם יש תופעות לוואי?
בהתחלה ייתכן שלשימוש בגשר בשיניים השפעה קלה על הגייה ודיבור, אך זה עובר לאחר מספרי ימים ומתרגלים לשימוש בגשר. בנוסף, התקנה של קשתית כרוכה בכאב קל, אך אין מדובר בתופעת לוואי, אלא על תזוזה נכונה של השיניים.

makecomment

לקבלת פרטים בתחום טיפולי השיניים השאר פרטיך ואנו ניצור עימך קשר

קראתי ואני מאשר/ת תקנון האתר

כתבות נוספות

תגובות הגולשים

הוסף הערה
 

שם:

*

דוא"ל (לא יוצג באתר):

נושא התגובה:

*

תוכן התגובה:

 
בטל