צור קשר
:נושא
:טיפול
:שם
:אימייל
:טלפון
:עיר
:גיל
קראתי ואני מאשר/ת תקנון האתר
הרפואה האסתטית מציעה מגוון של טיפולים לטשטוש והעלמת צלקות, אך האם יש טיפול אחד יעיל יותר מכום או שלכל אדם יתאים טיפול שונה? רכזנו עבורכם מידע על סוגים שונים של צלקות וטיפים לבחירת הטיפול המתאים.

מערכת ביוטיק

|

29/05/2013

|

13:11

seperator

צלקת היא למעשה סימן שנשאר לאחר שהגוף עובר תהליך של ריפוי, אך אם בעבר אנשים קיבלו את הצלקות כגזירה לצמיתות, כיום הרפואה המודרנית מציעה מגוון של טיפולים אסתטיים, פתרונות והבטחות להעלמת הצלקת במינימום מאמץ. לא מעט אנשים פונים לטיפול אחרי שקיבלו המלצה מחבר, אך לא זכו לאותה הצלחה והסיבה היא שלכל צלקת מתאים סוג טיפול אחר ולא כל טיפול מתאים לכל אדם. לפני טיפול חשוב לעבור אבחון לזיהוי סוג הצלקת ועל המטפל להתאים את הטיפול בהתאם למיקום של הצלקת ולגורם שלה.

טיפול לטשטוש צלקת יש להתאים לסוג הצלקת ולמיקום שלה בגוף.

טיפול לטשטוש צלקת יש להתאים לסוג הצלקת ולמיקום שלה בגוף.


צלקות – סוגים והבדלים
לפני טיפול הסרת צלקת יש להבחין בין סוגי הצלקות הקיימות ולהבין את ההבדלים בין הטיפולים הקיימים בשוק האסתטיקה.

  • צלקת היפרטרופית יכולה לדהות במהלך תקופה של שנה מזמן הניתוח. מדובר בצלקת בולטת, לרוב באזורים בעלי עור מתוח כמו מפרקים ולרוב הגורם הוא ניתוח. 
  • צלקת מסוג קלואיד נגרמת גם כן מניתוח ונפוצה לרוב בקרב אנשים עם עור כהה. הצלקת בולטת וגם חורגת מאזור העור שנותח, היא יכולה להופיע בכל אזור בגוף ויש נטיה גנטית לסוג זה של צלקות.
  • צלקת רחבה מופיעה באזורים בגוף שיש להם עור עבה והיא עלולה גם להתפשט ולהתרחב לשטחים גדולים בגוף.
  • צלקת שנגרמה מתפרים היא תוצאה של עור פגוע אשר לא נתפר או כאשר התפר לא היה תקין. 

בצלקת היפרטרופית ניתן לטפל גם באמצעות משחות אנטי דלקתתיות.

בצלקת היפרטרופית ניתן לטפל גם באמצעות משחות אנטי דלקתתיות.


טשטוש צלקות – טיפולים

  • בצלקת היפרטרופית מתחילים לטפל עם משחות לטשטוש הסימנים, שמיועדות גם למניעה של התפתחות והחמרה של הצלקת. בנוסף, כאשר הצלקת מאופיינת באדמומיות, כדאי להקדים עם משחה נגד דלקת ובמקרה של צלקות עקשניות ניתן להזריק חומרים מדכאי דלקות כמו למשל דפומדרול או לערוך ניתוח כירורגי ולהמשיך בטיפול טשטוש הצלקות. אפשרות נוספת היא להשתמש בחנקן נוזלי כדי להקפיא את הצלקת, מה שהורס את הרקמה המצולקת, אך אין ראיות ליתרון של טיפול זה על הזריקות.
  • בצלקת קלואידית לרוב יש לטפל במרפאה כירורגית כי לעיתים לאחר הסרה, הצלקת חוזרת וגם שילוב של טיפולים לא תמיד עוזר.
  • בצלקת רחבה משתמשים בניתוח להסרת נגעים, אך חשוב לציין שהגורם להתרחבות הצלקת עדיין נשאר פעיל ולכן יש חשש שהצלקת תתרחב שוב לאחר תקופת זמן. לעומת זאת אם הצלקת שקועה, ניתן למלא אותה בחומרי מילוי בדומה לשימוש בהזרקה למילוי קמטים.
  • בצלקת של תפרים, יש צורך בהסרה כירורגית והתוצאות לרוב טובות ובדרך כלל יותר אסתטיות מהצלקת המקורית.


לכל צלקת מתאים טיפול אחר
לאחר אבחון וזיהוי של סוג הצלקת ניתן להתאים טיפול מתאים, אך חשוב לציין שבעקרון בד"כ גם לאחר ניתוח או טיפול להעלמת צלקות, יישארו סימנים וראיות לצלקת שהוסרה והסיבה היא שכאשר הפגיעה היא מתחת לעור, לא ניתן להעלים את כל הסימנים באופן גורף, אך כן אפשר לטשטש את הגודל או את בולטות הצלקת.

makecomment

לקבלת פרטים בתחום האסתטיקה הרפואית השאר פרטיך ואנו ניצור עימך קשר

קראתי ואני מאשר/ת תקנון האתר

כתבות נוספות

תגובות הגולשים

הוסף הערה
 

שם:

*

דוא"ל (לא יוצג באתר):

נושא התגובה:

*

תוכן התגובה:

 
בטל