צור קשר
:נושא
:טיפול
:שם
:אימייל
:טלפון
:עיר
:גיל
קראתי ואני מאשר/ת תקנון האתר
אנשים רבים "סוחבים" צלקות שנשארו לאחר תאונה, מחלה, בעיית אקנה ואפילו ניתוח, אך כיום הרפואה האסתטית מציעה מגוון של פתרונות וטיפול לצלקות. רכזנו עבורכם את כל המידע על שיטות הטיפול הקיימות.

מערכת ביוטיק

|

23/05/2013

|

15:37

seperator

כאשר העור נפצע  הוא עובר סוג של "טראומה" והליך ההחלמה של הגוף משאיר לרוב באופן טבעי, צלקת או סימן. לרוב צלקות דוהות עם הזמן והסימן שנשאר לא מפריע לרוב האנשים, אך במקרים אחרים, כאשר התאונה או המחלה הייתה קשה, נשארת צלקות או צלקות בולטות שפוגעות במראה האסתטי, במיוחד אם מדובר בצלקת שממוקמת במקום בולט. המיקום מהווה גורם חשוב, מכיוון שבאזורים מסוימים העור רופף ובאחרים, כמו למשל מעל העצם של הלסת, העור יחסית מתוח. במאמר זה רכזנו מידע מקיף אודות הטיפולים, הסיכונים והשיקולים שיש לקחת בחשבון לפני החלטה על הטיפול המתאים.

איך מעלימים צלקות?
בעבר ההתייחסות לצלקות הייתה כמשהו קבוע, סוג של "מזכרת" שלומדים לחיות אתה, אך כיום הרפואה המודרנית מציעה מגוון של משחות, טיפולים או ניתוחים, שעוזרים לטשטש ואף להעלים את הסימנים.

בין הטיפולים הקיימים לטשטוש צלקות: ניתוח, פילינג, שיוף עור, הזרקת קולגן והשתלת עור.

בין הטיפולים הקיימים לטשטוש צלקות: ניתוח, פילינג, שיוף עור, הזרקת קולגן והשתלת עור.


בין הטיפולים הבולטים אפשר למצוא :
ניתוח כירורגי – השיטה הותיקה ביותר. ניתוח מיועד לצלקות גדולות במיוחד או ארוכות, אשר ממוקמים באזורים בולטים מאוד והחלימו בצורה לא שגרתית. כדי לקבל תוצאות טובות חשוב לתת תשומת לב לשכבות השריר, כי כשמסירים את הצלקת, חשוב להצמיד את הקצוות ללא מתיחה.

שיוף העור – שיטה שמתאימה לצלקות עדינות, למשל צלקות שנגרמו מבעיות אקנה בעור. השיוף מתבצע בעזרת קרן לייזר מסוג דו תחמוצת פחמן או קרן לייזר ארבין יאג. שיטה יעילה לשיפור המראה של צלקות שטחיות, אך לא תמיד ניתן להסיר את הצלקת לחלוטין. 

הזרקת קולגן וחומרים אחרים – הזרקת קולגן וחומרי מילוי אחרים עוזרים להרמה של צלקות עלות מראה שקוע. שיפור מיידי במראה, אך הטיפול אינו לצמיתות ויש לחזור על הטיפול מדי תקופה. בנוסף, יש אנשים בעלי רגישות לקלוגן והטיפול לא מתאים לאנשים עם היסטוריה של מחלות אוטואימניות, ראומטיות וכדומה.
פילינג כימי מתאים לטיפול בכתמים וצלקות כתוצאה מחשיפה יתרה לשמש.

פילינג כימי מתאים לטיפול בכתמים וצלקות כתוצאה מחשיפה יתרה לשמש.


שימוש בשתלי נקב – הטיפול מתאים לצלקות אקנה עמוקות. בהליך הטיפול שותלים עור הנלקח מאזור האחורי של תנוך האוזן, חלופיות לעור ובעזרת מכשיר זעיר מנקבים חור בשכבת העור המצולדת ומסירים אותה.

טכניקת פילינג לעור – טכניקת קילוף כימי לעור. בעזרת חומר כימי, מסירים את שכבת העור עם הצלקת – שיטה המתאימה בעיקר לצלקות שטחיות הנגרמות לרוב מנזקי השמש או מבעיות בחוסר אחידות בצבע העור.

האם יש סיכונים או תופעות לוואי?
לכל טיפול יש סיכון מסוים ולכן חשוב לקרוא ולהתייעץ עם מומחה על כל הטיפולים הקיימים לטשטוש צלקות לפני החלטה. בניתוח כירורגי יש חשיבות לדיוק ותכנון נכון, אחרת התוצאות יראו פחות טבעיות. לעיתים יש צורך במספר טיפולים ולא תמיד ניתן להסיר לחלוטין את הצלקת. חשוב לברר בנוגע לסיכונים ותופעות לוואי כגון דימום, זיהומים ובצקיות בעור. בטיפול בקלוגן או חומרי מילוי, חשוב לוודא שאין רגישויות לחומר ולהתייעץ עם רופא בנוגע להיסטוריה רפואית, כי מחלות מסוימות כמו למשל מחלות אוטואימיוניות ומחלות ראומטיות עלולות להיות גורם מפריע.

makecomment

לקבלת פרטים בתחום האסתטיקה הרפואית השאר פרטיך ואנו ניצור עימך קשר

קראתי ואני מאשר/ת תקנון האתר

כתבות נוספות

תגובות הגולשים

הוסף הערה
 

שם:

*

דוא"ל (לא יוצג באתר):

נושא התגובה:

*

תוכן התגובה:

 
בטל