צור קשר
:נושא
:טיפול
:שם
:אימייל
:טלפון
:עיר
:גיל
קראתי ואני מאשר/ת תקנון האתר
תופעת ההשמנה הינה המחלה הנפוצה ביותר כיום ולה השלכות רבות הן אסתטיות אך חשוב מכך השפעות בריאותיות. מה הסיבות לשמנה? וכיצד ניתן לטפל בתופעה?

מערכת ביוטיק

|

08/04/2013

|

15:02

seperator

כיום אחוז גבוה של אנשים מבוגרים וצעירים סובלים מהשמנה והסיבה העיקרית לכך היא תורשתית. מכאן שלילדים להורים שמנים סיכוי גבוה יותר למצוא עצמם באותו מצב. עם זאת עדיין הגישה הרווחת היא שהשמנה כיום היא תוצר סביבתי הנגרם עקב שפע המאכלים הלא מזינים וחסך בפעילות גופנית. אך רובנו ניזונים מאותו מזון, אם כן מדוע חלק משמינים וחלק נשארים רזים?

הצרת היקפים מתבצעת על ידי פירוק תאי שומן או על ידי שאיבת שומן

הצרת היקפים מתבצעת על ידי פירוק תאי שומן או על ידי שאיבת שומן


מהן הסיבות להשמנה?
ישנם 3 מנגנונים הקשורים באיזון המטבולי ובתחושות רעב ושובע להם קשר ישיר להשמנה: (1)המנגנון המוחי ששולט ברעב והשובע- המנגנון מושפע מהורמון הלפטין המופרש מתאי השומן ומגיע למח. היעדר הורמון זה גורם לאי שובע והוא מושפע מאכילה. (2)תאי השומן- מעבר להיותם מאגרי אנרגיה, הם גם האיבר המייצר ומפריש הורמונים הגדול ביותר ומשפיעים על הגוף. חלק מהורמונים המיוצרים בתאי השומן מסייעים באיזון האנרגיה בגוף, כך למשל האינסולין. וכשהתאים מלאים שומן הם מפרישים פחות הורמונים וכתוצאה מכך ההשמנה גורמת גם להאטת הפרשת האינסולין ויצירת סכרת. (3) מערכת העיכול וסוג החיידקים במעי- סיבה נוספת להשמנה קשורה לסוג החיידקים במעי. ישנן 2 משפחות חיידקים וכשאין ביניהן איזון, כפי שקורה לאנשים שמנים, פעולת פירוק המזון והפיכתו לאנרגיה איטית והמזון נספג בתאי השומן ונוצרת השמנה, לכן רצוי לשנות את הרכב החיידקים.  
חיידקים במערכת העיכול יכולים להית גורם להשמנת יתר

חיידקים במערכת העיכול יכולים להית גורם להשמנת יתר


מה קורה בגוף במהלך ההשמנה?
לכולנו תאי שומן בגוף הנוצרים בגילאי הגדילה המואצת, וככל שאנו עולים במשקל עולה מספר תאי השומן. בנוסף, ישנה תופעת הגדלת נפח התא. מכאן שהשמנה משמעותה הוספת תאי שומן והגדלת נפחם. הדעה הרווחת קובעת כי לא ניתן לשנות את מספר התאים שכן הדבר מוגדר במהלך ההתפתחות, אך ניתן לשלוט בנפח התאים על ידי דיאטה ופעילות גופנית. לתאי השומן נטייה להצטבר באזורי הגוף לפי מגדר, גנטיקה, גיל ועוד. כך למשל לנשים בגיל הפוריות יצטברו התאים באזור האגן ובגיל המעבר, עקב שינוי הורמונאלי, יתרכזו בבטן. חשוב לציין כי בהשמנה ניתן לטפל אך חשוב לעשות זאת בדרך הנכונה. רק צמצום בכמות המזון לא תשפיע לזמן רב כיוון שהגוף מסתגל ומשנה את המטבוליזם בהתאם, חשוב להוסיף גם פעילות גופנית.

מהי הצרת היקפים והמסת שומן?
להצרת היקפים והמסת שומן מספר שיטות שנועדו לעצב את האזור הרצוי והעור סביבו. חלקן מתמקדות באזורים בהם מצטבר שומן שקשה לעצב על ידי דיאטה וספורט דוגמת סנטר כפול, אז מבצעים המסת שומן ומתיחה. המשותף לטיפולים הוא חיטוב ההיקף ללא ירידה במשקל ולכן יש לשמור על אורח חיים בריא כדי לשמר את התוצאות. השיטות המוצעות להצרת היקפים והמסת שומן הן: גירוי חשמלי לשריר שמפעיל אותו ללא פעילות גופנית וכך גורם לשריפת קלוריות. לייזר או הצמדת אולטרסאונד לגוף שמשדר אנרגיה המנידה ומפרקת את תאי השומן. ניתוח שאיבת שומן ועוד שיטות מגוונות עליהן מומלץ לדון עם הרופא המטפל טרם ההחלטה.

makecomment

לקבלת פרטים בתחום ניתוחי הבטן השאר פרטיך ואנו ניצור עימך קשר

קראתי ואני מאשר/ת תקנון האתר

כתבות נוספות

  • הכנה לניתוח שאיבת שומן

    רוב האנשים פונים לניתוח לשאיבת שומן, לאחר שנים של כשלונות עם דיאטות ואימון גופני. הניתוח עוזר בשיפור של הדימוי העצמי ומקל על תהלי

    המשך לכתבה
  • טיפים לניתוח מתיחת בטן

    מתיחת בטן מיועדת להסרת עודפי שומן ועודפי עור, לחיזוק שרירים והעלמת צלקות. למי כדאי לשקול את הניתוח ומה הם תופעות הלוואי?

    המשך לכתבה
  • איך בוחרים מנתח פלסטי?

    טיפולים אסתטיים הם עניין שבשגרה, אך לפני שבוחרים בניתוח פלסטי כדאי להקדיש מחשבה בבחירת המרפאה הנכונה והכי חשוב הרופא המנתח.

    המשך לכתבה

תגובות הגולשים

הוסף הערה
 

שם:

*

דוא"ל (לא יוצג באתר):

נושא התגובה:

*

תוכן התגובה:

 
בטל