צור קשר
:נושא
:טיפול
:שם
:אימייל
:טלפון
:עיר
:גיל
קראתי ואני מאשר/ת תקנון האתר
מילואה היא חומר מילוי לשן בזמן שאינה זקוקה לכתר אולם עדיין נדרשת סתימה חזקה ואסתטית – מבלי להצטרך לטיפול שורש. המילואה תודבק לשן לאחר שנעשתה השחזה והתאמה של מידות המילואה לשן

מערכת ביוטיק

|

14/02/2013

|

16:36

seperator

 

מילואה היא חומר מילוי לשן בזמן שאינה זקוקה לכתר אולם עדיין נדרשת סתימה חזקה ואסתטית – מבלי להצטרך לטיפול שורש. המילואה תודבק לשן לאחר שנעשתה השחזה והתאמה של מידות המילואה לשן. המילואה עשויה חומר מלאכותי – שיכול להיות חרסינה שחוממה בתנור מיוחד, מתכת או קומפוזיט שהוא חומר מרוכב. אלו חומרים שנועדו לטפל במצבים של שן מוכה עששת, שחיקה או שבר. מדובר בטיפול שנקרא Inlay משום שהטיפול הוא בחלק הפנימי של השן – וישנם טיפולי Outlay בחלקה החיצוני. כשהטיפול כולל מספר מפגשים, ועדיין לא כמו בטיפול כתר. 

 

השלב הראשון של הטיפול

ראשית, יש לעשות טיפול שיוף שיניים,כאשר רופא מסיר תוך השחזה את החלק הפגום לשל השן – זה נעשה באופן מדויק ובהיקף קטן – זהו אחד היתרונות על פני עשיית כתר. מיד לאחר ההשחזה, נלקחות המידות של השיניים באמצעות הטבעה של תבנית בחומר מיוחד. התבנית תישלח למעבדת השיניים על מנת להרכיב את הצורה המתאימה באמצעות הגוון המדויק שנבחר. 

טיפולי אסתטיקה רפואית כמו מילואה עלולים לעלות גם מספר שבועות לאחר ההשחזה בכאבים וברגישות

טיפולי אסתטיקה רפואית כמו מילואה עלולים לעלות גם מספר שבועות לאחר ההשחזה בכאבים וברגישות

השלב השני של הטיפול

השלב השני ייעשה לרוב ללא הרדמה, אולם לעתים השן המטופלת רגישה – ובמצב זה מבצעים זאת עם אלחוש מקומי. זהו שלב שבו מסירים את המבנה הזמני לשן ומרכיבים במקומו את המילואה – בודקים אם היא מתאימה, ויוצרים בעבורה את הגימור המלוטש. בשנים האחרונות מפתחים הליך של הרכבת מילואה בטיפול יחיד, כמו בטיפולי שיניים חדשניים אחרים. 

מילואה היא חומר מילוי לשן בזמן שאינה זקוקה לכתר אולם עדיין נדרשת סתימה חזקה ואסתטית

מילואה היא חומר מילוי לשן בזמן שאינה זקוקה לכתר אולם עדיין נדרשת סתימה חזקה ואסתטית

חשוב לדעת – לאחר הטיפול במילואה

טיפולי אסתטיקה רפואית כמו מילואה עלולים לעלות גם מספר שבועות לאחר ההשחזה בכאבים וברגישות, במיוחד כלפי חום או קור. יש לשמור על הגיינת פה טובה – על מנת להשיג תוצאות שנשמרות לאורך טווח זמן ארוך, ולזכור כי עדיין מילואה אינה עמידה כפי ששיניים טבעיות אמורות להיות – על כן רצוי להשמע להוראות רופאה השיניים ולדווח גם על בעיות של חריקת שיניים.

 

 

makecomment

לקבלת פרטים בתחום טיפולי השיניים השאר פרטיך ואנו ניצור עימך קשר

קראתי ואני מאשר/ת תקנון האתר

כתבות נוספות

תגובות הגולשים

הוסף הערה
 

שם:

*

דוא"ל (לא יוצג באתר):

נושא התגובה:

*

תוכן התגובה:

 
בטל