צור קשר
:נושא
:טיפול
:שם
:אימייל
:טלפון
:עיר
:גיל
קראתי ואני מאשר/ת תקנון האתר
הכתר לשן קיבל את שמו משום שהוא חובק את המילואה של השן, אותו בסיס חזק שנעוץ עמוק במקום שורש השן בחניכיים. מדובר על אותו חלק שמכוסה אמאייל והוא זה הבולט מתוך החניכיים

מערכת ביוטיק

|

14/02/2013

|

10:55

seperator

 

הכתר לשן קיבל את שמו משום שהוא חובק את המילואה של השן, אותו בסיס חזק שנעוץ עמוק במקום שורש השן בחניכיים. מדובר על אותו חלק שמכוסה אמאייל והוא זה הבולט מתוך החניכיים. מדובר על התחליף המלאכותי לכותרת הטבעית של השן והוא יחליף את הכותרת הטבעית במידה ונעשה לכותרת נזק חמור. 

כתר לשיניים- אחד מטיפולי השיניים היקרים שיש

כתר לשיניים- אחד מטיפולי השיניים היקרים שיש

ממה עשוי הכתר?

כאשר מדובר על כתר לשיניים, לרוב זו התייחסות לאותו כתר מלאכותי שמוטמע באמצעות מספר טיפולי שיניים גם אם מדובר בכתר אחד או במספר כתרים בשיניים. כתר לשיניים נחלק לשניים: כתר זמני וכתר קבוע, וכל אחד מהם יכול להיות עשוי מחומר אחר; הכתר יכול להיות בנוי מסגסוגות – בסיס, אצילות או אצילות למחצה, חרסינה או אקריל ויכול להיות עשוי תחליפים שונים אחרים. הטכנולוגיה של היום מאפשרת גם שימוש בחומרים כמו סיבי זכוכית המשולבים בחומרים כמו זירקוניה, אלומינה וגם חרסינות דחוסות. החומר ממנו עשוי הציפוי של הכתר הוא קומפוזיטים או פוליקרים ויכול להיות גם זכוכית דנטאלית.  

הכנת הכתר היא נושא סבוך ביותר

הכנת הכתר היא נושא סבוך ביותר

איך מכינים את הכתר?

בשלב הראשון, עושים טיפול שיוף שיניים אם עולה הצורך – ובהרדמה מקומית. הרופא ישחיז שם על פי תוצאות סריקת המידות הממוחשבת – כאשר כמות השן שהוסרה מסייעת לכתר להכנס ביתר קלות למקומו החדש. לאחר סיום ההשחזה, הרופא יקח את מידות הכתר המבוקש וימסור אותן למעבדת שיניים – אשר תייצר כתר סופי שיהיה מוכן לאחר מספר שבועות. בינתיים, ישנו כתר זמני לשן.

 

בניית שן מחדש

אילו השן המטופלת שבורה או שיש בה סימני שחיקה חמורים, ישנם מקרים בהם הרופא המטפל ייאלץ לבנות את השן מחדש. בניית שן מחדש מצריכה יותר חומרים ולעתים גם עולה יותר. מדובר בשלב שבו הרופא המטפל מחליט כי "כלו כל הקיצין" וזו אכן הדרך האופטימלית לטיפול.

 

makecomment

לקבלת פרטים בתחום טיפולי השיניים השאר פרטיך ואנו ניצור עימך קשר

קראתי ואני מאשר/ת תקנון האתר

כתבות נוספות

תגובות הגולשים

הוסף הערה
 

שם:

*

דוא"ל (לא יוצג באתר):

נושא התגובה:

*

תוכן התגובה:

 
בטל