צור קשר
:נושא
:טיפול
:שם
:אימייל
:טלפון
:עיר
:גיל
קראתי ואני מאשר/ת תקנון האתר

מערכת ביוטיק

|

14/11/2012

|

11:16

seperator

השיניים לא הולכות ונעשות לבנות יותר באופן טבעי עם השנים, ממש כמו שמכונית אינה מתחדשת אלא נשחקת כל עוד היא עובדת וגם כשלא. השיניים משרתות אותנו נאמנה, כשהשיניים הטבעיות מסוגלות גם להפתיע ולשנות את צבען מסיבות שונות, כמו למשל עישון ולעיסת חומרים כמו עלי גת, חומרי מאכל, שתיית קפאין, משקאות תוססים וחומציים ועוד גורמים יכולים להיות אלו שישנו ויצהיבו את צבע השיניים. זה לא מגיע ביום בהיר אחד, ומצד שני לא רצוי לחכות ל"רגע האחרון" אלא לשמור על רמת לובן של השיניים באמצעות הלבנת שיניים.

השכבה שסופגת את החומרים הנכנסים לגוף אינה הגורם היחיד למראה הצהוב של השן

השכבה שסופגת את החומרים הנכנסים לגוף אינה הגורם היחיד למראה הצהוב של השן


כתמים מתוך השן

השכבה שסופגת את החומרים הנכנסים לגוף אינה הגורם היחיד למראה הצהוב של השן, אלא ישנם גורמים נושפים שמשנים בבת אחת את צבע השן משאר השיניים: שן מושתלת או כתר וגם בורג או סתימה. בכתמים אלו כנראה שהלבנת שיניים לא מטפלת, ואילו ההלבנה רק מדגישה בין השיניים את ההבדלים. לכן רצוי להתייעץ עם רופא השיניים או עם המטפלים באסתטיקה רפואית של השיניים.
הצבע של השן יקבע על ידי שחיקת שכבת האמייל של השן

הצבע של השן יקבע על ידי שחיקת שכבת האמייל של השן


איך נקבע צבעה של שן?

מלכתחילה, צבע השן ניתן לאדם גנטית ועד לגיל 18 הוא נקבע סופית. במידה ואותו אדם מכניס לפיו גורמים המכהים או משנים את צבע השן כמו גם נטילת תרופות, השן תשנה צבעה לפי דרגות חומרה שונות. אדם עלול לצבור אבנית על גבי השן ועליה הלכלוך, ובהסרת האבנית גם הצבע יורד – ניתן להסרה על ידי שיננית.

הסבר אנטומי
הצבע של השן יקבע על ידי שחיקת שכבת האמייל של השן – הזגוגית השקופה המצפה אותה, וחדירה של צבע שמשפיע על הדנטין. מכאן, שרצוי לשמור על השיניים גם מפני הגורמים שעלולים לשחוק את השכבה החיצונית לשן ולהחדיר צבע כהה למשטח השן.

makecomment

לקבלת פרטים בתחום טיפולי השיניים השאר פרטיך ואנו ניצור עימך קשר

קראתי ואני מאשר/ת תקנון האתר

כתבות נוספות

תגובות הגולשים

הוסף הערה
 

שם:

*

דוא"ל (לא יוצג באתר):

נושא התגובה:

*

תוכן התגובה:

 
בטל