צור קשר
:נושא
:טיפול
:שם
:אימייל
:טלפון
:עיר
:גיל
קראתי ואני מאשר/ת תקנון האתר

מערכת ביוטיק

|

15/08/2012

|

17:01

seperator

היוצרות נסיגת חניכיים שלא טופלה עלולה להוביל את המטופל למחלות חניכיים שונות ובמקרים מסוימים אף לאובדן שיניים. נסיגת חניכיים היא למעשה הליך שבו שולי רקמת החניכיים – זו העוטפת את השן, יוצרים כיסים שבין השן לחניכיים, כך שקל יותר לגורמים מפיצי מחלות לרבות חיידקים להתפשט במקום. כאשר מזוהה נסיגת חניכיים – יש לטפל בה בזמן אמת, רגע לפני שנוצרים נזקים חמורים לשיניים, לעצם התומכת ולרקמה. מדובר בתופעה דנטלית נפוצה, כשהגורמים לה יכולים להיות תורשתיים או תחזוקת פה שאינה נכונה – כמו גם הזנחה.

כאשר אדם מטופל נגד בעיית חריקת שיניים ומשתמש במנשך לשיניים הוא עלול להפעיל על השיניים לחץ חזק מדי

כאשר אדם מטופל נגד בעיית חריקת שיניים ומשתמש במנשך לשיניים הוא עלול להפעיל על השיניים לחץ חזק מדי


נסיגת חניכיים היא תהליך הדרגתי

מרבית האנשים אינם מודעים לכך שמתרחשת בחלל הפה שלהם נסיגת חניכיים. לרוב, הסימפטום הראשון יהיה רגישות של השיניים באותו המקום או חשיפה גדולה יותר של גוף השן באזור המפגש שבו השן מבצבצת מן החניכיים. במקרה זה, ניתן לחוש בבליטה של ה"כיס" שבין השן לחניכיים, שנוצרה בתחתית השן. כבר בשלב הזה, רצוי לפנות לרופא אסתטיקה רפואית על מנת להתחיל טיפולי שיניים מתאימים.
מחלות חניכיים – התופעה המרכזית שגורמת לנסיגת חניכיים

מחלות חניכיים – התופעה המרכזית שגורמת לנסיגת חניכיים


הגורמים לנסיגת חניכיים

מחלות חניכיים – התופעה המרכזית שגורמת לנסיגת חניכיים, עלולות להרוס את רקמת החניכיים וכן את העצם התומכת של הלסת שמחזיקה את השיניים במקומן. הצטברות של פלאק למשל ואבנית גורמים לאבנית שעל גביה מצטברים חיידקים ומפתחים את מה שקשה להסירו. מבחינת תורשה, מדובר על נתונים של 30% מקרב האוכלוסיה שיפתחו נסיגת חניכיים במהלך ימי חייהם. בנוסף, צחצוח אגרסיבי ובזוית הלא נכונה יוביל הישר למצב של נסיגת חניכיים.

חריקת שיניים
כאשר אדם מטופל נגד בעיית חריקת שיניים ומשתמש במנשך לשיניים הוא עלול להפעיל על השיניים לחץ חזק מדי, כמו גם במקרה של שיניים עקומות שלא נסגרות באופן תקין. כאן, רצוי לפנות לאורתודנט על מנת ליישר את השיניים ולהשתמש במכשירים מתאימים לתופעה זו.

makecomment

לקבלת פרטים בתחום טיפולי השיניים השאר פרטיך ואנו ניצור עימך קשר

קראתי ואני מאשר/ת תקנון האתר

כתבות נוספות

תגובות הגולשים

הוסף הערה
 

שם:

*

דוא"ל (לא יוצג באתר):

נושא התגובה:

*

תוכן התגובה:

 
בטל