צור קשר
:נושא
:טיפול
:שם
:אימייל
:טלפון
:עיר
:גיל
קראתי ואני מאשר/ת תקנון האתר

מערכת ביוטיק

|

09/08/2012

|

12:31

seperator

בני האדם לעתים "שוכחים" מה המקורות הטבעיים שמהם התפתחו, ואולי מנסים "לברוח" מכל מה שטבעי; התזת בושם המטשטשת את ריח הגוף הטבעי שהוא גורם למשיכה, שינוי קוסמטי בצורת הגוף לשם האסתטיקה רפואית, הסרת שיער למרות שלשיער ישנו תפקיד בהגנה על הגוף בהתפתחות האדם – כמו למשל שמירה מפני קרינת שמש, חדירת מזיקים בלתי רצויים אל מתחת לעור, שמירה על טמפרטורת גוף ועוד. אצל חיות ישנה נשירת שיער בקצב של 100 שערות ליום – ובכלל זה גם האדם. במקומן – יצמחו 100 שערות חדשות. כאשר צומחות פחות מ- 100 שערות בהיקף רחב, מדובר בהתקרחות.

כאשר צומחות פחות מ- 100 שערות בהיקף רחב, מדובר בהתקרחות

כאשר צומחות פחות מ- 100 שערות בהיקף רחב, מדובר בהתקרחות


מה זה נשירת שיער אנדרוגנית?

כאשר זקיקי השערה רגישים להורמון DHT, המיוצר גם בקרקפת הראש. ההורמון DHT (דיהידרו טסטוסטרון) מופק כתוצר מפעילותו של ההורמון הזכרי טסטוסטרון, לכן יהיה מצוי יותר אצל גברים מאשר אצל נשים – כשאצל הנשים ההורמון הזה מצוי בכמויות מעטות יותר. כשההורמון הזה נמצא בעודף בזקיקי השערה, זה מונע מהשערה להיות מוזנת, ומונע מהשערה להתפתח.
כיום ישנם לפחות שני פיתרונות בצורת תרופות לתופעת ההתקרחות האנדרוגנית

כיום ישנם לפחות שני פיתרונות בצורת תרופות לתופעת ההתקרחות האנדרוגנית


הפיתרון המוצע

כיום ישנם לפחות שני פיתרונות בצורת תרופות לתופעת ההתקרחות האנדרוגנית. לכדורים קוראים מינוקסידיל ופרופסיה. הפרופסיה מפחיתה את כמות ההורמון DHT ובכך אמורה למנוע נשירת שיער והתקרחות מסוג זה. היא תדכא כ- 70% מ- DHT שבגוף, ותהיה יעילה במיוחד בשלב מאוחר יותר של החיים שבו ההורמון DHT גדל בכמותו בגוף.

תרופת מינוקסידיל
מינוקסידיל הינה תרופה חיצונית למריחה על פני הקרקפת, ואינה משפיעה על ההורמונים – אולם תעודד את צמיחת השיער. היא התרופה הראשונה והמוכחת לטיפול בהתקרחות מהסוג האנדרוגני שה- FDA אישר. מדובר בתרופה ללא מרשם, כאשר גברים רוכשים לרוב ריכוז של 5%, ואילו נשים רוכשות ריכוז 2%. במקרים קשים, גם נשים תיקחנה את התרופות המרוכזות יותר.

makecomment

לקבלת פרטים בתחום טיפולי השיער השאר פרטיך ואנו ניצור עימך קשר

קראתי ואני מאשר/ת תקנון האתר

כתבות נוספות

תגובות הגולשים

הוסף הערה
 

שם:

*

דוא"ל (לא יוצג באתר):

נושא התגובה:

*

תוכן התגובה:

 
בטל