צור קשר
:נושא
:טיפול
:שם
:אימייל
:טלפון
:עיר
:גיל
קראתי ואני מאשר/ת תקנון האתר

מערכת ביוטיק

|

06/03/2012

|

16:30

seperator

נאמר לא מעט על נשירת שיער ועל הליך הקרחה, ולמרות שהתהליך טבעי ולכאורה בלתי הפיך, הרי שהאסתטיקה רפואית מוצאת לא מעט דרכים כדי להשתמש בידע הרב שנצטבר בלמידת הנושא, וגם המכשור האלקטרוני ובפתרונות שונים שנמצאים לעניין. למעשה, נשירת השיער יכולה לנבוע בין השאר כתוצאה מהווצרות של עודף סבום, שהוא השומן הנוצר מבלוטות החלב שעל פני הקרקפת. הסבום נוצר בשכבה האמצעית של העור מתוך בלוטות החלב ששם, ויוצא מבעד לזקיקי השיער. הסבום – תפקידו לשמור על שכבת שומן טבעית ומזינה לעור ולשיער – ולהקנות לו ברק.

נשירת השיער יכולה לנבוע בין השאר כתוצאה מהווצרות של עודף סבום

נשירת השיער יכולה לנבוע בין השאר כתוצאה מהווצרות של עודף סבום


איך מתחילה בעיית נשירת שיער?

כמו תמיד, כשמופר האיזון בגוף נוצרת בעיה, והפעם – כשישנה הפרשה יתרה של הסבום מבלוטות השומן שתחת העור, השומן הזה עלול למלא את השורש של השערה ו"לחנוק" אותה, כך שלא מגיע מספיק דם להזנת שורשי השערה, כך שלא מגיעים אליהם חומרים כמו חמצן, חומצות אמינו, אבץ ועוד חומרי תזונה. למרות המלצות של טריקולוגים ותזונאים לשלב את גורמי התזונה הללו כתוספי מזון ואפילו כמסכות לשיער – עדיין התוספת לא פועלת בתוך שורשי השיער החנוקים.
הסבום תפקידו לשמור על שכבת שומן טבעית ומזינה לעור ולשיער ולהקנות לו ברק.

הסבום תפקידו לשמור על שכבת שומן טבעית ומזינה לעור ולשיער ולהקנות לו ברק.


אז את מי להאשים?

בן משפחתו של הורמון מין גברי בשם טסטוסטרון, הנקרא די הידרו טסטוסטרון (DHT) נקשר לקולטנים בקרקפת הראש, והורס רק את הזקיקים שרגישים אליו. זו הנטייה הגנטית עליה מדובר שמביאה להתקרחות, ומכאן הסיבה העיקרית לפעילות במלוא הכובד אצל גברים בעיקר. 

טיפולי שיער שבולמים התקרחות
התרופות השונות פועלות בעיקר בתחום הכימיה, ומייצרות בין השאר אפשרות לצמצם את המרת ההורמון טסטוסטרון לצורתו האחרת – DHT. ישנן תרופות שגורמות לשימור האשלגן בתמורה לכמות שתן מוגברת ובכך מפחיתות את כמות הטסטוסטרון בגוף. לכל תרופה שכזו ישנן כמובן תופעות לוואי, כמו למשל ירידה בליבידו.

makecomment

לקבלת פרטים בתחום טיפולי השיער השאר פרטיך ואנו ניצור עימך קשר

קראתי ואני מאשר/ת תקנון האתר

כתבות נוספות

תגובות הגולשים

הוסף הערה
 

שם:

*

דוא"ל (לא יוצג באתר):

נושא התגובה:

*

תוכן התגובה:

 
בטל