צור קשר
:נושא
:טיפול
:שם
:אימייל
:טלפון
:עיר
:גיל
קראתי ואני מאשר/ת תקנון האתר
הצלוליט היא בעיה נפוצה אצל רוב בני האדם אך נוצפה במיוחד בקרב הנשים והגורמים של ושנויים במחלוקת, יש שיגידו שמדובר בגנטיקה ולעומת זאת אחרים טוענים שמדובר בגורם גנטי. מה ההשלכות של הצלוליט? האם אפשר לטפל בבעיה?

מערכת ביוטיק

|

16/05/2013

|

18:26

seperator

הסטטיסטיקה מוכיחה שלמעלה מ-80% מהנשים בגיל הבגרות, סובלות או בעתיד יסבלו מבעיית הצלוליט. למרות שהבעיה אינה חסה על גברים, לרוב נשים סובלות יותר מהתופעה והסיבה היא הורמון האסטרוגן שמהווה גורם מהותי להתפתחות הצלוליט בעור. לרוב הבעיה מתרכזת באזור הבטן, הישבן והירכיים ולמרות התפיסה הרווחת אין קשר ישיר לבעיית השמנה ונשים רבות נמצאות במשקל תקין אך עדיין נאבקות באופן מתמיד בבעיה. עובדה מעניינת היא שהתופעה נפוצה יותר בתרבות המערבית ובמדינות המזרח הרחוק אין שכיחות גבוהה לבעיה.

הופעת הצלוליט נגרמת משילוב של גורמים ויש גם השפעה לגנטיקה

הופעת הצלוליט נגרמת משילוב של גורמים ויש גם השפעה לגנטיקה


גורמים והשלכות
שכיחות הבעיה והביקוש הגבוה לטיפולים אסתטיים, מעלה את השאלה לגבי הגורמים לבעיה ולגבי השלכות שייתכן ולתופעה יש לבריאותנו. הבשורה המשמחה שאין השלכה בריאותית לצלוליט על הבריאות, עם זאת הבעיה נגרמת כנראה משילוב של דלקת כרונית, הצטברות של רדיקלים חופשיים והשפעות אנדוקריניות וגנטיות. נוצרת התפלגות של מצבורי שומן תת עורי והשומן פורץ מעל השכבה העליונה של העור, מה שיוצר מראה של גומות בעור.
אין קשר בין עודף משקל לצלוליטיס, אך תזונה נכונה אכן עוזרת

אין קשר בין עודף משקל לצלוליטיס, אך תזונה נכונה אכן עוזרת


אפשרויות לרפואה מונעת
כפי שציינו הצלוליט לא מפלה בין נשים מלאות לרזות והגורם של הבעיה אינו השמנת יתר, עם זאת לעיתים פעילות גופנית ותזונה נכונה יכולים לתרום. כיום הרפואה האסתטית מציעה מגוון של טיפולים להעלמה וטשטוש של הגבשושיות שמופיעה על העור, אך  אין ממצאים חד משמעיים לתרופה מונעת לבעיה, זאת מכיוון שיש מרכיב גנטי שמשפיע על התפרצות הצלוליט. עם זאת, הקפדה על תזונה נכונה ושמירה על אורח חיים בריא הכולל פעילות גופנית, עוזר משמעותית להפחתת הסימפטומים של הבעיה.

אפשרויות לטיפול
כיום קיימים טיפולים רבים להעלמה או הפחתה של בעיית הצלוליט מהגוף ואין צורך בהליך ניצוחי או חודרני בהכרח. טכנולוגיית הלייזר, טיפול מכשירי המבוססים על אנרגיית אור, אנרגיית RF, עיסוי משולב עם ניקוז לימפטי, רבוקסיתרפיה, מזותרפיה, הזרקת חומרי מילוי שמפרקים את השומן וכדומה. בנוסף, קיימים גם טיפולים המבוססים על הרפואה הטבעית כגון דיאטה מאוזנת, קרמים מבוססי צמחים או קפאין, קרמים הכוללים את החומר רטינול ועוד. מטרת הטיפולים לשפר את גמישות העור על ידי החדרת חומר או ייצור קולגן בשכבה של העור. לאחר שיפור של הניקוז הלימפטי ופירוק של הרקמות המפרידות בין תאי השומן, מראה עור משתפר ומאבד את מראה הגבשושיות.

makecomment

לקבלת פרטים בתחום האסתטיקה הרפואית השאר פרטיך ואנו ניצור עימך קשר

קראתי ואני מאשר/ת תקנון האתר

כתבות נוספות

תגובות הגולשים

הוסף הערה
 

שם:

*

דוא"ל (לא יוצג באתר):

נושא התגובה:

*

תוכן התגובה:

 
בטל