צור קשר
:נושא
:טיפול
:שם
:אימייל
:טלפון
:עיר
:גיל
קראתי ואני מאשר/ת תקנון האתר
אם זיעה היא בעיה קבועה עבורכם, בין אם העונה היא קיץ או חורף, ייתכן ואתם זובלים מבעיה של הזעת יתר. מה הגורמים לבעיה? אילו טיפולים קיימים? אספנו עבורכם את כל המידע החשוב לטיפול בבעיה.

מערכת ביוטיק

|

02/05/2013

|

18:02

seperator

בלוטות הזיעה בעור משמשות אותנו לצינון הגוף כשחם ועל ידי הפרשת זיעה הגוף מווסת את הטמפרטורה ועוזר לגוף להתקרר כשחם. עם זאת, כאשר ההזעה היא בעיה קבועה, שאינה תלויה בשינוי מזג האוויר, ייתכן שמדובר בבעיה רפואית (היפרהידרוזיס),  שמקורה באי תפקוד של בלוטות הזיעה. בנוסף, ייתכן שההזעה נגרמת דווקא מבעיות פסיכולוגיות כגון לחץ ומתח מצטבר, ולעיתים גם תרופות, בחילות או כאבים גורמים למצב של הזעה מוגברת. הזעת יתר לרוב מתמקדת כפות הידיים, בבית השחי ובכפות הרגליים אך גם קיימת באזורים אחרים.

הגורמים לבעיה לעיתים קשורים בבעיות הורמונליות

הגורמים לבעיה לעיתים קשורים בבעיות הורמונליות


מה הן הסיבות לבעיית הזעה?
בעיות זיעה יכולות להיות תוצאה של אקלים חם במיוחד, אך כאשר מדובר בבעיה כרונית ייתכן והסיבה היא חוסר איזון ההורמונים בגוף או בעיות בבלוטות הזיעה. אנשים אשר סובלים מבעיות בריאותיות כרוניות עלולים לחוות סימפטומים של הזעה ולעיתים תרופות מסוימות עלולות לגרום לתגובה אלרגית של הזעת יתר (תלוי בתרופה). בנוסף, גם מצבי לחץ, שתייה מרובה של אלוכוהול ועודף משקל עלולים להוות סיבה להזעה גבוהה. בישראל כאחוז מהאוכלוסיה סובל מהבעיה ומחקרים כי ייתכן ויש קשר גנטי.
שמירה על היגיינה וניקיון עוזרים להזעת יתר

שמירה על היגיינה וניקיון עוזרים להזעת יתר


האם קיימים פתרונות טבעיים?
במידה והבעיה אינה הורמונלית או כתוצאה מאי תפקוד בלוטות הזיעה, ישנם תרופות טבעיות והרגלים שיכולים לעזור בהפחתת הזיעה והתמודדות עם הבעיה. שמירה על היגיינה וניקיון, ייבוש כפות הרגליים לאחר מקלחת ושימוש בטלק תינוקות יכול לעזור. כמו כן, גם שימוש בבגדים, שמיכות, סדינים וגרביים מבד נושם כמו כותנה ובנעלים מחומרים טבעיים - יעזרו למנוע הזעה חריגה. 

מה הם הטיפולים הרפואיים?
קיימים טיפולים רבים להתמודדות עם הזעת יתר, כמו גם ניתוח בבלוטות הזיעה, אך הטיפול היעיל ונפוץ ביותר כיום הוא השימוש בזריקות הבוטוקס שמוכרות דווקא בשל יעילותם למילוי קמטים. הבוטוקוס הוא פתרון זמני, אך מטפל בבעיה לתקופה של שנה ומהווה טיפול יעיל לבעיה. הטיפול חוסם את הגישה של מערכות העצבים של גוף אל הבלוטות וניתן להרגיש את השינוי זמן קצר של יום לאחר ההזרקה.

makecomment

לקבלת פרטים בתחום האסתטיקה הרפואית השאר פרטיך ואנו ניצור עימך קשר

קראתי ואני מאשר/ת תקנון האתר

כתבות נוספות

תגובות הגולשים

הוסף הערה
 

שם:

*

דוא"ל (לא יוצג באתר):

נושא התגובה:

*

תוכן התגובה:

 
בטל