צור קשר
:נושא
:טיפול
:שם
:אימייל
:טלפון
:עיר
:גיל
קראתי ואני מאשר/ת תקנון האתר
תינוקות רבים נולדים עם שסע בחך ובשפה אך למרות הדעה הרווחת אין מדובר רק בבעיה אסתטית ויש לפגם זה השלכות על התפתחותו התקינה של הילד. פגיעה בשפתיים משפיע על יכולת הבליעה שלנו ומגביל את יכולת הדיבור

מערכת ביוטיק

|

31/01/2013

|

17:34

seperator

 

תינוקות רבים נולדים עם שסע בחך ובשפה אך למרות הדעה הרווחת אין מדובר רק בבעיה אסתטית ויש לפגם זה השלכות על התפתחותו התקינה של הילד. פגיעה בשפתיים משפיע על יכולת הבליעה שלנו ומגביל את יכולת הדיבור. מדובר במום שמומלץ לטפל בו בעזרת ניתוח פלסטי, לא רק משיקולי אסתטיקה אלא גם כדי לוודא תפקוד והתפתחות תקינים אצל התינוק. 

כתוצאה מסגירת השסע בניתוח, נוצרת צלקת קטנה שמקנה לשפתיים דמיון לצורת לב

כתוצאה מסגירת השסע בניתוח, נוצרת צלקת קטנה שמקנה לשפתיים דמיון לצורת לב

 

שפה שסועה – השפעה התפתחותית

היווצרות השסע בשפה ובמקרים אחרים שסע בגג הפה, מתרחשת במהלך התפתחותו העוברית של התינוק. ניתוח פלסטי לסגירת השסע אינו מיועד לתקן את הפגם, אלא לשקם את היכולות התפקודיים. מומלץ לבחור מנתח פלסטי ברמה גבוהה שעוסק בטיפולים לשיפור המראה, כדי להסתיר במידה האפשרית צלקות מניתוח.

היווצרות השסע בשפה ובמקרים אחרים שסע בגג הפה, מתרחשת במהלך התפתחותו העוברית של התינוק

היווצרות השסע בשפה ובמקרים אחרים שסע בגג הפה, מתרחשת במהלך התפתחותו העוברית של התינוק

 

תיקון שסע בשפה- תהליך ועיתוי

כתוצאה מסגירת השסע בניתוח, נוצרת צלקת קטנה שמקנה לשפתיים דמיון לצורת לב. ניתוח תיקון השסע יכול להתבצע רק לאחר שעוברים עשרה שבועות מלידת התינוק. משקל התינוק צריך להיות במינימום 10 ק"ג וספירת הדם צריכה להראות על תוצאה של 10. תיקון חך מתבצע בד"כ כשהתינוק בגיל  מינימום של 9 ומקסימום של 18 חודשים. עיכוב בניתוח אפשרי כאשר יש חשש לבעיות מסכנות חיים בתפקוד הריאות או הלב. 

 

סיכוני הניתוח ותהליך החלמה

כששוקלים ניתוחים פלסטיים בעד ונגד, חשוב לשקול את הסיכונים הכרוכים. תיקון שסע בשפה הוא ניתוח שכולל גם סיכונים כגון דימום, שטפי דם, זיהומים, התפתחות אלרגיה לחומרים, אי סימטריה בחיתוך, ריפוי לא קל של צלקות ונזקים לאיברים פנימיים. במקרים מסוימים נאלצים לנתח ניתוח נוסף כדי לבצע תיקונים. אזור המנותח יהיה נפוח מספר שבועות וחשוב לוודא הגנה מהשמש עד החלמה מלאה. אחרי הניתוח פיו של התינוק יהיה חבוש וההורים יקבלו הנחיות בנוגע להחלפת תחבושות ומניעת זיהומים. 

makecomment

לקבלת פרטים בתחום האסתטיקה הרפואית השאר פרטיך ואנו ניצור עימך קשר

קראתי ואני מאשר/ת תקנון האתר

כתבות נוספות

תגובות הגולשים

הוסף הערה
 

שם:

*

דוא"ל (לא יוצג באתר):

נושא התגובה:

*

תוכן התגובה:

 
בטל