צור קשר
:נושא
:טיפול
:שם
:אימייל
:טלפון
:עיר
:גיל
קראתי ואני מאשר/ת תקנון האתר

מערכת ביוטיק

|

04/01/2012

|

17:58

seperator

פטרת ציפורניים מתפשטת בקרב אוכלוסיות בכל העולם – אפשר לדבר על נתונים של קרוב לעשרה אחוזים מקרב אוכלוסיית העולם המערבי הבוגר. משייכים את הפטרת הזו ל20% מסך כל מחלות הציפורניים האנושיות. מדובר על פטרת שמתרחשת הן בידיים אולם בעיקר בכפות הרגליים. ברוב המקרים הגורם המחולל לפטרת הציפורניים הם הדרמטופיטים – פטריות שונות שגורמות לסוגי זיהומים שונים – לא רק בבני אדם אלא בבעלי חיים שונים. גם השמרים אחראיים במקרים מסוימים להתפתחות פטרת ציפורניים והמייצגת העיקרית היא הקנדידה – אותה מכירים גם מדרכי העיכול. ישנם עוד גורמים שמסייעים להתפתחות מצב של מחלה בציפורן.

ניתן לישון בשקט בלי פטרת

ניתן לישון בשקט בלי פטרת


קודם יש לאבחן את הגורם לתופעה

למרות שרופא עור יודע לאבחן לפי שיטותיו את מקור התופעה לעתים אף בעין בלתי מזוינת, רצוי לקחת דגימה מהעור למעבדה כדי לעשות לה אבחון תוך התבוננות בעדשת המיקרוסקופ וגידול תרבית מכך לאורך שבועיים. לאחר האבחון של התופעה, לעתים קרובות תוך תשאול ובדיקה של שאר תסמינים, יקבע הטיפול המתאים בתחום האסתטיקה רפואית.
אז מה זה פטרת בכלל?

אז מה זה פטרת בכלל?


מערכת אוטואימונית וחסינותה

התפתחות מחולת בגוף בכלל, ופטרת ציפורניים בפרט, משקפת את מצבה של המערכת החיסונית של הגוף ואת יכולתה לעמוד בפני אותם טפילים ופולשים לגוף. הגוף האנושי הוא סביבת גידול טבעית לפטרייה כמו קנדידה, שדורשת בעיקר סוכר ומוצריו כדי לגדול על דפנות המעיים ולהגיע לכל חלקי הגוף. כשהגוף חלש, הקנדידה או שאר הטפילים ינצלו את ההזדמנות כדי להתפתח ולשרוד.

האם לגורמים חיצוניים יש משקל על התפתחות הפטרת?
בדרך כלל, מדובר בגורמים פנימיים בגוף, ולכן הטיפול הוא על פי רוב בתזונה או תרופתי, תוך שינוי הרגלים יום – יומיים מסוימים. להזעת יתר ברגליים למשל יש משקל כל שהוא בשמירה על סביבה לחה הנוחה לגדילת הפטריה, לכן רצוי לשמור על כף רגל יבשה לאורך כל שעות היממה.

makecomment

לקבלת פרטים בתחום האסתטיקה הרפואית השאר פרטיך ואנו ניצור עימך קשר

קראתי ואני מאשר/ת תקנון האתר

כתבות נוספות

תגובות הגולשים

הוסף הערה
 

שם:

*

דוא"ל (לא יוצג באתר):

נושא התגובה:

*

תוכן התגובה:

 
בטל