צור קשר
:נושא
:טיפול
:שם
:אימייל
:טלפון
:עיר
:גיל
קראתי ואני מאשר/ת תקנון האתר

מערכת ביוטיק

|

10/11/2011

|

10:53

seperator

הבוטוקס הוא חומר בשימוש הרפואה והאסתטיקה רפואית, הוא מופק למעשה מחומר שפועל כמנגנון של רעלן של חיידק בשם "קלוסטרידיום בוטולינום". כיום משתמשים בו לאחר זיקוקו לחלבון טהור. מהילה רבה של החומר עד כדי ריכוז זעיר ביותר בתמהיל היא פעולה של חיים או מוות, משום שהרעלן הזה קטלני ביותר בריכוזו הטבעי. הפעולה שהוא עושה - הוא מסוגל לגרום לשיתוק השרירים, וזאת תוך נטרול הפקודה שמפעילה את השריר בין השריר לעצב, ובכך כשהשריר משותק, הא נרפה. כך הבוטוקס "מחליק" את עור הפנים: הוא מוזרק בקרבת השריר ומבטל את הכיווץ שלו - השריר נרפה.

pic

מהם השימושים השונים לבוטוקס?

הבוטוקס כאמור "מחליק" קמטים בפנים - ובעיקר קמטי הבעה. לבד מכך, בכוחו של הבוטוקס לנטרל הזעת יתר: עושים טיפולים בבוטוקס בבית השחי, בכפות הידיים, מטפל בבעיות "ספאזם" - התכווצות של השריר באופן בלתי רצוני, פזילה, מיגרנות, וגיניזמוס, עצירות ממושכת וכרונית ועוד.

pic

האם אפשר לעשות טיפול בוטוקס בהריון?

בכל מקרה של כירורגיה פלסטית והריון רצוי להתייעץ עם יותר מרופא אחד ולהמתין עם הטיפול אם הינו סובל דיחוי. במקרה של הבוטוקס אין הוכחות לסיכונים שהוא עלול לטמון בחובו, אולם יהיה מי שיטען כי אותו חומר רעיל עלול להיות מסוכן לטיפול בזמן הריון להריונית ולעובר. אל המשוואה הזו נכנסת שאלה נוספת - האם הנקה נחשבת לתקופת הריון? עדיין אין תשובה חד משמעית לנושא, לכן חכמים ירחקו מהאש גם אם אין ודאות בנושא.

מה עלול לקרות מטיפול בוטוקס?
הסכנה שעלולה לקרות בהזרקת בוטוקס - אפילו לרופא מיומן, היא דליפה של החומר לעבר רקמה או שריר שלא מעוניינים להפעיל עליו את התהליך הבלתי הפיך הזה. התוצאה עלולה להקשר באופן ישיר אל העובר או פשוט לגרום לתוצאות לא רצויות אצל ההרה כמו צניחת גבה, אסימטריה ועוד.

makecomment

לקבלת פרטים בתחום האסתטיקה הרפואית השאר פרטיך ואנו ניצור עימך קשר

קראתי ואני מאשר/ת תקנון האתר

כתבות נוספות

תגובות הגולשים

הוסף הערה
 

שם:

*

דוא"ל (לא יוצג באתר):

נושא התגובה:

*

תוכן התגובה:

 
בטל