צור קשר
:נושא
:טיפול
:שם
:אימייל
:טלפון
:עיר
:גיל
קראתי ואני מאשר/ת תקנון האתר

מערכת ביוטיק

|

07/11/2011

|

21:21

seperator

כל כך קל לקבל מכה או להיחתך בלי לשים לב...למי מאיתנו זה לא קורה? חבל שלמנוע צלקת לא קל באותה המידה. ישנן צלקות שנגרמות מתאונה, פרוצדורה פולשנית וכירורגית, מחלות או כווית שמש חמורה ועוד. אז מה עושים ?

 

מהי צלקת וכיצד נגרמת? 

הצלקת היא תגובה טבעית של הגוף. צלקות יכולות להיות בולטות או שטוחות, ורודות, סגלגלות או בצבע חום.צלקת עשויה ברובה מחלבון הקולגן. הקולגן הוא זה ש "מדביק" את החתך. בפציעות שטחיות כגון שפשופי עור, ריפוי הפצע הוא לרוב ללא צלקות וזאת מהסיבה שהאפידרמיס(שיכבת עור עליונה) משכפל עצמו מהר והפצע נסגר לרוב ללא צלקת ממש.קיימים משתנים רבים לפעולת ריפוי הפצע ולהצטלקות. גודל ועומק הפציעה או הניתוח, אספקת הדם לפצע ,עובי וצבע העור ועוד. לענין הגנטי יש חשיבות רבה לאופי החלמת פצע בגוף

 

כיצד ניתן למנוע צלקת? 

הדרך הטובה ביותר להימנע מצלקת היא הימנעות מפציעה. במידה ואכן נפצענו באופן אקראי ישנם דברים שעדיף לא לעשות כדי להגדיל את סיכוי החלמת הפצע בדרך הטובה והמהירה ביותר: לא להיחשף לשמש מפני שהחשיפה מעכבת ריפוי וגורמת לשינוי צבע העור ולא להשתמש במי חמצן ובויטמין E אשר מעכבים את תהליך הריפוי ולעיתים גורמים לאלרגיה .

 

לא הצלחתם למנוע צלקת, מה עושים? 

במידה ולא הצלחתם למנוע צלקת והיא מפריעה בעצם נוכחותה מומלץ להתייעץ עם כירורג פלסטי מומחה. ישנם שני סוגים של צלקות: צלקות היפרטרופיות שאינן חורגות משולי הפצע וניתנות לשיפור ע"י ניתוח וצלקות מקלואיד שחיתוכן עלול לגרום לצמיחה של האזור. במידה ומדובר בצלקות רציניות יותר הנגרמות מדבר מה מורכב ישנה אפשרות של הזרקות של סטרואידים במהלך ולאחר ניתוח, חיתוך צלקות, שינוי כוון החתכים, השתלות עור, שימוש במותחני עור.

makecomment

לקבלת פרטים בתחום האסתטיקה הרפואית השאר פרטיך ואנו ניצור עימך קשר

קראתי ואני מאשר/ת תקנון האתר

כתבות נוספות

תגובות הגולשים

הוסף הערה
 

שם:

*

דוא"ל (לא יוצג באתר):

נושא התגובה:

*

תוכן התגובה:

 
בטל