צור קשר
:נושא
:טיפול
:שם
:אימייל
:טלפון
:עיר
:גיל
קראתי ואני מאשר/ת תקנון האתר

מערכת ביוטיק

|

28/04/2020

|

11:06

seperator

אם תתבוננו בגוף שלכם יתכן שתגלו צלקות שונות וכל צלקת מספרת סיפור אחר – על נפילה מהאופניים, ניתוח שעברתם בילדות, פצעון שקולף בגיל ההתבגרות. 

 

קיימים גורמים שונים להופעה של צלקות על עור הפנים והגוף בין אם מדובר בצלקת כתוצאה מפציעה, צלקת לאחר ניתוח או צלקת בעקבות תאונה ויש כאמור גם אנשים הסובלים מהצטלקות העור כתוצאה מגירוד של פצעי אקנה. קיימות דרגות שונות של צלקות ועבור רבים, מדובר במטרד אסתטי. 

 

צלקות עשויות להשתנות עם הזמן כי העור מתחדש בלי הרף ולכן, הצלקות יכולות להגליד או לשנות צבע, לרוב בהתחלה הן יהיו אדומות ולאחר מכן, חומות ובסופו של דבר – לבנות. גם הגודל והצורה משתנים לרוב ככל שעובר הזמן ושווה לעקוב ולבחון את הצלקות לאורך השנים.

 

לרוע המזל, קשה מאוד להעלים את הצלקת אך הבשורות המעודדת בנושא הן שניתן בהחלט לטשטש למראית עין סוגים שונים של צלקות תוך שימוש במכשור מתקדם או חומרים פעילים המיועדים לריפוי וטשטוש צלקות. למשל באמצעות זריקות של סטרואידים או טיפולי לייזר. ניתן גם לטפל בצלקת עד שתגליד. לדוגמא, באמצעות משחות ייעודיות. 

 

זהירות, שמש לפניכם

 

על מנת לבחור את הטיפול הנכון בצלקת חשוב להבין מהו סוג הצלקת שלכם בין אם זו צלקת קלואידית אשר חורגת מאזור הפצע המקורי או צלקת היפרטרופית שהינה צלקת אדומה בגבול הפצע המקורי. רגישות הצלקת משתנה מאדם לאדם ואצל בעלי עור רגיש רוב הסיכויים שהגלדת הצלקת תהיה ארוכה יותר.  

 

בעלי צלקות רבים נוטים לסבול ממצב של היפר פיגמנטציה באזור הצלקת במיוחד כאשר אלה אזורים החשופים לקרני UV. השמש נחשבת לאויבת הגדולה של הצלקות, כיוון שכשהעור משתזף ונעשה כהה יותר וכך מועצמת נוכחות הצלקת. צלקות טריות רגישות אף יותר לקרני השמש וזו עשויה גם לעכב את תהליך ההחלמה. למעשה, כוויות שמש מתפתחות מהר יותר ברקמת צלקת ולכן, חשוב לכסות את האזור המצולק או להשתמש בקרם הגנה בעל מקדם הגנה גבוה ולחדש אותו כל מספר שעות, על אחת כמה וכמה אם הצלקת ממוקמת באזורים החשופים לשמש כמו בית החזה, פנים, זרועות, לכן מומלץ גם להשתמש בתכשירי טיפול בצלקות באזורי גוף חשופים לשמש ולנסות לתזמן את היציאות בשעות ובתקופות בהן פחות חם ולהקפיד על לבישת בדים אווריריים ונושמים. הגנה על העור חשובה לא רק במקרה של צלקות אלא ככלי התנהגות חכמים יותר בכל יציאה לשמש, כי חשיפה ממושכת ולא מבוקרת לשמש עשויה להיות מסוכנת ולגרום לכוויות ולסרטן עור.  

 

ג'ל רפואי כולל קרם הגנה – שילוב מנצח להגנה על הצלקת

 

מומלץ לטפל היטב באזור הפצע המצולק במשחות המתאימות לסוג הצלקת על מנת לזרז את תהליך הריפוי והחלמת הצלקת. אם בעבר אנשים נמנעו להשתמש במשחה על צלקות באזורים חשופים לשמש או נאלצו להשתמש בשתי שכבות – שכבה אחת של משחה לצלקת והשנייה בקרם הגנה, כיום כבר יש ג'ל סיליקון רפואי המיועד למניעה וטשטוש צלקות המכיל כבר מסנן קרינה 30 SPF. מעבר לכך, הג'ל עצמו נועד לשטח ולרכך צלקות וגם להגן על העור מפני קרינה והיווצרות של היפר פיגמנטציה. חשוב לבחור מוצר שאכן מתאים לשימוש לצלקת אחרי כוויות, ניתוחים, אקנה, חבלות, טיפולי לייזר ויכול לשפר את גודל, מראה וצבע הצלקת ולהקל גם בסימפטומים הנלווים לצלקות כמו גירוד, כאבים ואי נוחות כללית. 

 

ברוב המקרים מטפלים בג'ל על צלקות חדשות, אבל גם אם נזכרתם כעבור תקופה, יש מוצרים שיתאימו גם לצלקות וותיקות ומיועדים לשימוש לאחר סגירת הפצע. חשוב לבחור ג'ל שמאושר על ידי משרד הבריאות ומשווק על ידי חברה מובילה בתחומה. 

makecomment

לקבלת פרטים בתחום האסתטיקה הרפואית השאר פרטיך ואנו ניצור עימך קשר

קראתי ואני מאשר/ת תקנון האתר

כתבות נוספות

תגובות הגולשים

הוסף הערה
 

שם:

*

דוא"ל (לא יוצג באתר):

נושא התגובה:

*

תוכן התגובה:

 
בטל